Sabiedriskā transporta padome apstiprināja komerciālo maršrutu ieviešanas plānu; pirmais maršruts, kas tiks izpildīts uz komerciāliem principiem, būs Rīga–Daugavpils

Šodien, 2021. gada 9. jūlijā, Sabiedriskā transporta padome apstiprināja komerciālo maršrutu ieviešanas plānu. Ņemot vērā, ka lielākā interese no pārvadātāju puses ir par pakalpojumu sniegšanu maršrutā Rīga–Daugavpils, pārvadājumi uz komerciāliem principiem vispirms tiks ieviesti šajā savienojumā. Tāpat padomes sēdē tika skatīts jautājums par 2022. gadā prognozēto nepieciešamo valsts budžeta finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējiem.

Autotransporta direkcija, veicot pārvadātāju aptauju, lai noskaidrotu, vai pie plānotā normatīvā regulējuma, vienlaikus pastāvot ierobežojumiem autobusu ietilpībai, pārvadātāji būs ieinteresēti sniegt pakalpojumus komerciālajos maršrutos, secināja, ka interese ir tiešām liela, tomēr gatavību uzsākt pakalpojumu nodrošināšanu jau tuvāko mēnešu laikā izrādīja daži uzņēmumi. Vislielākā interese pārvadātājiem šobrīd ir par maršrutu Rīga–Daugavpils.

Sabiedriskā transporta padome apstiprināja komerciālo maršrutu ieviešanas plānu: no 2021. gada 1. septembra šādi pārvadājumi tiks ieviesti maršrutā Rīga–Daugavpils; no 1. oktobra – maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda.

Komerciālajos maršrutos visi ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu saistītie izdevumi un zaudējumi būs pārvadātāja pašrisks; valsts no savas puses zaudējumus nesegs. Pārvadātāji būs tiesīgi paši noteikt tarifus jeb biļetes cenu, ieviest lojalitātes programmas un cita veida atlaides. Pasažieri, kuri ir tiesīgi saņemt braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršruts, būs tiesīgi tos izmantot arī komerciālajos maršrutos. Tādējādi pakalpojumu sniedzējam visas izmaksas, kas saistītas ar šo personu pārvadāšanu, ir jāierēķina biļetes cenā.  Līdzvērtīga kārtība šobrīd pastāv arī Igaunijā. Ja kādā maršrutā un / vai reisā pārvadātājam nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un / vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.

2022. gada prognozētais nepieciešamais finansējums zaudējumu segšanai, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālo autobusu maršrutos un vilcienu līnijās, apmaksājot brauciena izdevumus visām pasažieru kategorijām, kurām valsts noteikusi braukšanas maksas atvieglojumus (tai skaitā personām ar I un II grupas invaliditāti pilsētas pārvadājumos), sedzot izdevumus republikas nozīmes pilsētām par maršrutu, kas 30% un vairāk iziet ārpus pilsētas administratīvās teritorijas, ir 103 miljoni eiro. Aprēķinot zaudējumu apmēru, tiek ņemts vērā prognozētais pasažieru skaits, sagaidāmie ieņēmumi, plānotais maršrutu tīkla apjoms jeb nobraukums u.c. Tāpat prognozes ir atkarīgas arī no vīrusa Covid-19 izplatības radušajām sekām (pasažieru skaita izmaiņas, ierobežojumi u.tml.).

 

Par valsts SIA Autotransporta direkcija

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.

 

Papildu informācijai:
Lilita Pelčere,
VSIA Autotransporta direkcija
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: + 371 67356129

 


Ieteikt šo rakstu