Sabiedriskā transporta kontrolieri var piemērot naudas sodu pasažierim par braukšanu bez biļetes reģionālās nozīmes maršrutos

Ikviena pasažiera pienākums, braucot sabiedriskajā transportā, ir iegādāties braukšanas biļeti un saglabāt to līdz brauciena beigām. Nepaņemot biļeti, pasažieris riskē ar to, ka varētu tikt vērtēta kāda maršruta vai reisa lietderība, jo statistiku par sabiedriskā transporta pieprasījumu veido tieši izsniegto biļešu skaits, un pasažierim var tikt piemērots naudas sods septiņu līdz 20 eiro apmērā. Šie nosacījumi attiecas arī uz iedzīvotājiem, kuru braucienus sabiedriskajā transportā pilnā apmērā kompensē valsts.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.599 Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība pasažierim, kurš nav iegādājies vai paņēmis no autobusa vadītāja braukšanas biļeti, var tikt piemērots naudas sods. Šie nosacījumi attiecas arī uz braukšanas maksas atvieglojumu saņēmējiem – personām ar invaliditāti, viņu pavadoņiem, bērniem bāreņiem, bez vecāku apgādības palikušajiem bērniem, pirmsskolas vecuma bērniem, politiski represētajām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem. Ja attiecīgie pasažieri, braucot starppilsētu vai vietējās nozīmes maršrutā, nepaņem biļeti ar nulles vērtību, arī viņiem, tāpat kā maksājošajiem pasažieriem, var tikt piemērots sods septiņu līdz 20 eiro apmērā.

Vērtējot ikviena maršruta vai reisa pieprasījumu, tiek ņemti vērā dati par pārdoto biļešu, tostarp biļešu ar nulles vērtību, daudzumu. Ja pasažieris samaksā par braucienu, bet neprasa autobusa vadītājam biļeti, Autotransporta direkcija saņems nepilnīgus datus par pārvadāto pasažieru skaitu katrā konkrētā reisā. Diemžēl direkcija ir saskārusies ar gadījumiem, kad neatbildīgu pasažieru un negodprātīgu autobusu vadītāju darbības rezultātā ir nācies slēgt kādu reisu, neskatoties uz to, ka realitātē pēc tā bijis pieprasījums.

Autotransporta direkcija aicina pasažierus būt atbildīgiem, izvairīties no iespējas pašiem tikt sodītiem, vienmēr ņemt brauciena biļetes un ziņot mums par katru gadījumu, kad tiek konstatēts, ka autovadītājs nav rīkojies godprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu, rakstot uz e-pasta adresi info@atd.lv vai zvanot pa tālruni 67280485. 

 

Par valsts SIA Autotransporta direkcija

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.

 

Papildu informācijai:
Zane Plone,
VSIA Autotransporta direkcija
Komunikācijas speciāliste
Tālr.: + 371 67686485; + 371 28627003

Ieteikt šo rakstu