Ievērojot 2000. gada 5. jūlijā parakstītā Latvijas Republikas valdības un Gruzijas valdības Nolīguma par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu nosacījumus, 2019. gada 11. un 12. martā Rīgā notika kārtējā Latvijas – Gruzijas Kopējās komisijas sanāksme par starptautisko autopārvadājumu jautājumiem. Sanāksmes laikā delegācijas apmainījās ar informāciju par tirdzniecības un autopārvadājumu attīstību starp abām valstīm, apsprieda autopārvadājumu nozares aktualitātes, saskaņoja atļauju kvotu autopārvadājumiem 2019. gadam un sākotnējo kvotu 2020. gadam, sniedza jaunāko informāciju par ceļu nodevu piemērošanu, autopārvadājumu kontroles organizāciju un kompetentajām institūcijām, kā arī apsprieda citus ar starptautisko autopārvadājumu nodrošināšanu saistītos jautājumus.
Delegācijas atzīmēja starptautisko autopārvadājumu nozarē iesaistīto transportlīdzekļu skaita, kā arī savstarpējās tirdzniecības apjomu pieaugumu. Puses pauda gatavību atbalstīt starptautisko kravu pārvadājumu turpmāko attīstību starp abām valstīm.
Puses apmainījās ar informāciju par starptautisko autopārvadājumu atļauju izlietojumu periodā no iepriekšējās Gruzijas – Latvijas Kopējās komisijas sanāksmes 2015. gadā līdz 2019. gada pirmajiem diviem mēnešiem un, ņemot vērā autopārvadājumu apjoma pieaugumu, vienojās apmainīties ar papildu 50 universālajām atļaujām, veicot apmaiņu līdz 2019. gada 1. jūlijam. Tāpat puses vienojās arī par sākotnējo atļauju kvotu autopārvadājumiem 2020. gadam, kā rezultātā Latvijas autopārvadātāji saņems Gruzijas atļaujas šādā apjomā:
- 250 universālās atļaujas, kas ir derīgas kravu divpusējiem, tranzīta un trešo valstu autopārvadājumiem.
Puses apstiprināja, ka visas atskaites gada atļaujas ir derīgas līdz nākamā gada 31. janvārim, kā arī vienojās pēc vienas vai otras puses lūguma izskatīt jautājumu par papildu atļauju piešķiršanu.
Pēc Latvijas puses lūguma Gruzijas delegācija sniedza skaidrojumu par īpatnībām Gruzijas vienreizējo atļauju izmantojumā. Gruzijas puse norādīja, ka situācijās, kad uz Gruzijas teritoriju tiek veikts viena pārvadājuma veids, bet atpakaļceļa brauciens saistīts ar citu pārvadājuma veidu, piemēram, turpceļā tiek veikts divpusējs pārvadājums, bet atpakaļceļā – trešo valstu pārvadājums un otrādi, pārvadātājam būs vajadzīga vēl viena (otra) Gruzijas vienreizējā universālā atļauja. Nepieciešamības gadījumā trūkstošo atļauju iespējams iegādāties arī Gruzijas teritorijā, samaksājot par to 500 GEL. Taču tas ir iespējams tikai tādā gadījumā, ja iebraukšana Gruzijā ir veikta, izmantojot derīgu vienreizējo atļauju, kuru izsniegusi līgumslēdzējas puses kompetentā iestāde.
Apspriežot pasažieru pārvadājumu jautājumus, delegācijas apstiprināja, ka šobrīd starp abām valstīm starptautiskie regulārie pasažieru pārvadājumi ar autobusiem nenotiek. Neregulāro neliberalizēto pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai puses vienojās saglabāt līdzšinējo neregulāro pasažieru pārvadājumu atļauju kvotu, 2020. gadā apmainoties ar 10 atļaujām.
Puses apmainījās ar informāciju par autopārvadātāju licencēšanas kārtību, kā arī par ceļu nodevu maksājumiem savās valstīs. Gruzijas delegācija norādīja, ka Gruzijā šobrīd netiek piemērota maksa par ceļu izmantošanu, tomēr, braucot tranzītā cauri valsts teritorijai ar kravu, gan vietējam, gan ārvalsts pārvadātājam ir jāveic maksājums 200 GEL apmērā.
Puses apmainījās ar jaunāko informāciju par kompetentajām iestādēm un vienojās nākamo Kopējās komisijas sanāksmi rīkot Gruzijā.
Papildu informācija ir pieejama Latvijas - Gruzijas Kopējās komisijas protokolā.