Šodien, 2021. gada 5. augustā, Autotransporta direkcija organizēja attālinātu sanāksmi ieinteresētajiem pārvadātājiem, lai detalizētāk informētu par kārtību, kā tiks nodrošināti komerciālie pasažieru pārvadājumi ar autobusiem, un atbildētu uz pārvadātāju jautājumiem. Tādējādi jau no šodienas pārvadātāji var pieteikties maršruta atļaujas saņemšanai. Pirmais maršruts, kurā no 2021. gada 1. septembra pasažieru pārvadājumi tiks nodrošināti bez valsts dotācijām, būs savienojums starp Rīgu un Daugavpili.
Sanāksmes laikā Autotransporta direkcija iepazīstināja pārvadātājus ar komerciālo maršrutu ieviešanas plānu un detalizētāku kārtību, kā nodrošināt pasažieru pārvadājumus šajos maršrutos, kādiem kritērijiem jāizpildās, lai saņemtu maršruta atļauju u.tml. Ar komerciālo maršrutu nodrošināšanu saistītie zaudējumi un izdevumi būs pārvadātāja pašrisks un tie no valsts vai pašvaldību budžeta netiks kompensēti. Šajos maršrutos pārvadātāji būs tiesīgi paši noteikt biļešu cenu un lojalitātes programmas.
Plānots, ka no 2021. gada 1. septembra pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti maršrutā Rīga–Daugavpils; no 2021. gada 1. oktobra – maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils; no 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda. Pieteikties atļaujas saņemšanai šobrīd var uz jebkuru no minētajiem maršrutiem. Lai to saņemtu, pārvadātājam būs jāizpilda noteiktas prasības attiecībā uz pakalpojumu nodrošināšanās iesaistīto autobusu vecumu, aprīkojumu u.tml. Maršruta atļauja tiks izsniegta uz trim gadiem.
Paredzēts, ka uz viena maršruta un / vai reisa apkalpošanu var pieteikties vairāki pārvadātāji. Savukārt, jā kādā maršrutā un / vai reisā pārvadātajiem nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā, medicīnas vai izglītības iestādē vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un / vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.
Plānots, ka Autotransporta direkcija izvērtēs iespēju valsts garantētā jeb dotētā sabiedriskā transporta kustības sarakstu pieskaņot komerciālo reisu grafikam, ja būs tāda nepieciešamība. Piemēram, lai pasažieri varētu pārsēsties no viena transporta citā un ērtāk nokļūt galamērķī, valsts dotētie autobusi pievedīs pasažierus līdz komerciālajiem maršrutiem. Tāpat, mainoties vilcienu kustības sarakstam, pārvadātāji varēs pieteikties uz jaunu komerciālā reisa izpildes laiku.
Tiklīdz Autotransporta direkcijas rīcībā būs informācija par pārvadātājiem, kas apkalpos maršrutus, un kustības saraksti, iedzīvotāju par to laikus tiks informēti.
Prezentācija, kas tika rādīta pārvadātājiem sanāksmē, pieejama šeit. Savukārt papildu informācija par kārtību, kā pieteikties atļaujai, kas jāievēro, nodrošinot šos pārvadājumus u.tml., pieejama Autotransporta direkcijas mājaslapā sadaļā Komerciālie maršruti.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.