Iedzīvotāji tiek aicināti iesniegt informāciju Autotransporta direkcijai par pārkāpumiem pārvadājumos ar vieglo automobili un taksometru

Autotransporta direkcija sadarbībā ar Rīgas domes Kontroles dienestu aicina iedzīvotājus turpināt būt aktīviem, informējot par fiksētiem pārkāpumiem pasažieru pārvadājumu ar taksometru un vieglo automobili, kas izsaukti, izmantojot mobilo lietoti Bolt vai Yandex Go, jomā. Informāciju iedzīvotāji var sūtīt Autotransporta direkcijai, rakstot uz e-pasta adresi info@atd.lv vai sūtot pa pastu (Vaļņu iela 30, Rīga, LV-1050), kas tās novirzīs atbildīgajai institūcijai izskatīšanai.

Lai atbildīgā institūcija – Valsts policija, pašvaldības policija, pašvaldības kontroles dienests vai Valsts valodas centrs – varētu vērsties pie pārvadātāja un / vai automobiļa vadītāja, Autotransporta direkcija ir sagatavojusi vadlīnijas tam, kāda informācija pasažierim ir jāiesniedz.

  1. Ja tiek konstatēts, ka pārvadājums tiek veikts ar transportlīdzekli, kam nav izsniegta licences kartīte vai licence pārvadājumu ar taksometriem vai vieglo automobili veikšanai, sūdzībā ir jānorāda:
  • transportlīdzekļa reģistrācijas numurs (vēlams attēls, piemēram, ekrānšāviņš no mobilās lietotnes);
  • maksājuma apliecinājums par veikto braucienu (čeks, izdruka no internetbankas).
  1. Ja konstatēts, ka transportlīdzekļa vadītājs nerunā latviešu valodā, tad, izmantojot mobilo lietotni Valodas draugs, sūdzību uzreiz var nosūtīt Valsts valodas centram. Nosūtot sūdzību bez lietotnes izmantošanas, jānorāda:
  • transportlīdzekļa reģistrācijas numurs (vēlams attēls, piemēram, ekrānšāviņš no mobilās lietotnes);
  • autovadītāja vārds un uzvārds;
  • autovadītāja reģistrācijas numurs Taksometra vadītāju reģistrā un pārvadātāja nosaukums, ja transportlīdzeklī vai mobilajā lietotnē tas ir norādīts;
  • maksājuma apliecinājums par braucienu (čeks, izdruka no internetbankas).

Ja sūdzībā trūkst minēto datu, atbildīgajai institūcijai nav iespējas uzsākt administratīvo lietvedību. Apstāklis, ka autotransporta līdzeklis brauc pa ielu vai stāv stāvvietā, neapstiprina faktu, ka tiek veikts komercpārvadājums.

Ja pasažieris saskāries ar  situāciju, ka par braucienu iekasēta kļūdaina naudas summa; autovadītājs bijis rupjš, nelaipns; pārvadātājs ir pārkāpis noteikumus par bērna vai bagāžas pārvadāšanu, piemēram, bagāža tikusi nozaudēta, u.tml., pasažierim ir jāvēršas pie paša pārvadātāja un / vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēja. Gadījumos, ja strīdu nav izdevies atrisināt, aicinām vērsties Patērētāju aizsardzības centrā

 

 


Ieteikt šo rakstu