Noslēgusies piedāvājumu vērtēšana konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada; uzvarētāji noteikti 12 maršrutu tīkla daļās

Šodien, 2020. gada 18. maijā, noslēgusies konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada piedāvājumu vērtēšana. Iepirkumu komisija ir pieņēmusi lēmumu par uzvarētājiem 12 maršrutu tīkla daļās no kopumā 16. Tādējādi tuvākajā laikā tiks sludināts jauns konkurss uz atlikušajām četrām daļām. Līgums ar pārvadātājiem, kas uzvarējuši konkursā, tiks noslēgts pēc informatīvā starpziņojuma par šī konkursa rezultātiem izskatīšanas valdībā.

Konkursa rezultātā pasažieri iegūs augstas kvalitātes pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs mazāks par pieciem gadiem. Informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli. Visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kas izmanto vismaz LTE jeb 4G+ mobilo datu pārraides tehnoloģiju, kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini. Trešdaļa autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem.

Šī iepirkuma rezultātā būtiski palielinājās sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamība personām ar invaliditāti, jo no 2021. gada vismaz 70% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā. Pasažieru sēdvietas tiks numurētas ar cipariem, kas ir taktili un kontrastē ar pamatni. Tāpat, mazinot CO2 izmešu ietekmi uz iedzīvotāju dzīves kvalitāti, turpmāk arī sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar bezizmešu autobusiem; to īpatsvars būs aptuveni 10% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā izmantojamajiem autobusiem.

Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%.

Kopējais maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums no 2021. gada būs aptuveni 65 miljoni kilometru gadā. Tas tiks iedalīts 16 daļās, un katras daļas apjoms būs no 2,5 līdz sešiem miljoniem kilometru gadā. Plānotais maršrutu skaits 2021. gadā būs 1030, bet reisu skaits – gandrīz 6200.

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās kopumā tika saņemti 40 piedāvājumi, kurus iesniedza 15 pretendenti. Iepirkumu komisija, izvērtējot pretendentu piedāvājumus, atzinusi, ka konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada uzvarējuši pārvadātāji, iegūstot tiesības nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus attiecīgi šādās maršrutu tīkla daļās:

  • AS “Nordeka” lotē “Bauska”;
  • SIA “Daugavpils autobusu parks” lotē “Daugavpils, Krāslava”;
  • apvienība AS “Nordeka” un SIA “Sabiedriskais autobuss” lotē “Gulbene, Alūksne, Balvi”;
  • AS “Liepājas autobusu parks” lotē “Jelgava, Dobele”;
  • SIA “Sabiedriskais autobuss” lotē “Kuldīga, Saldus”;
  • AS “Liepājas autobusu parks” lotē “Liepāja”;
  • SIA Tukuma auto” lotē “Madona”;
  • apvienība AS “Liepājas autobusu parks”, SIA “Sabiedriskais autobuss” un AS “Nordeka” lotē “Pierīga”;
  • AS “Rēzeknes autobusu parks” lotē “Rēzekne, Ludza”;
  • AS “Talsu autotransports” lotē “Talsi, Tukums”;
  • apvienība SIA “Sabiedriskais autobuss” un UAB “VLASAVA” lotē “Valmiera, Valka, Smiltene”;
  • AS “Talsu autotransports lotē “Ventspils”.

Tuvākajā laikā Autotransporta direkcija iepazīstinās valdību ar informatīvo starpziņojumu par konkursa rezultātiem un ietekmi uz valsts budžetu 10 gadu griezumā.

Ņemot vērā, ka četrās daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām, tuvākajā laikā tiks sludināts jauns konkurss. Lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību šajās maršrutu tīkla daļās, tiks pagarināts līgums ar esošajiem pārvadātajiem vai tiks izvēlēts pārvadātājs uz laiku, kamēr stāsies spēkā jaunais līgums, kas tiks noslēgts ar pretendentu, kas uzvarēs šajā konkursā.

No 2021. gada, līdz ar valsts dotētā sabiedriskā transporta pakalpojumu būtisku uzlabošanos, tiks ieviesti arī komerciālie maršruti. Šajos maršrutos visi izdevumi būs paša uzņēmuma pašrisks. Tāpat jauninājums, kas ir ietverts konkursa nolikumā, ir bezmaksas sabiedriskā transporta ieviešana mazapdzīvotos lauku reģionos, tādējādi motivējot iedzīvotājus izmantot sabiedrisko transportu.

Konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā dokumentācija tika veidota, balstoties uz sabiedriskā transporta nākotnes koncepciju. Tās mērķis ir pārsēdināt iedzīvotājus no privātā automobiļa uz konkurētspējīgu, kvalitatīvu, pieejamu, ērtu un drošu sabiedrisko transportu. Tādējādi no 2021. gada visiem Latvijas iedzīvotājiem būs nodrošināti vienlīdz augstas kvalitātes pakalpojumi, vienlaikus samazinot valsts finansējumu un neuzņemoties pilnīgi visus finansiālos riskus uz valsts pleciem, kā tas bijis līdz šim.

Ar sabiedriskā transporta nākotnes koncepcijas pamatprincipiem var iepazīties šeit.

Par valsts SIA Autotransporta direkcija

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.

 

Papildu informācijai:
Zane Plone,
VSIA Autotransporta direkcija
Sabiedrisko attiecību vadītāja
Tālr.: + 371 67686485

 


Ieteikt šo rakstu