Sakarā ar Krievijas federālo koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas Platon tarifa palielināšanu no 2017.gada 15.aprīļa autopārvadātājiem būs jāmaksā divas reizes lielāka summa par katru nobraukto kilometru. Turpmāk Platon sistēmas maksa sastādīs 3,06 rubļus jeb 0,05 eiro par nobraukto kilometru. Nosacījumi attieksies uz visu valstu, tostarp Krievijas, autopārvadātājiem, kuri veic kravu pārvadājumus ar transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 tonnām.
2015.gada maijā Krievijas puse noteica, ka maksa par Krievijas federālo autoceļu lietošanu būs 3,73 rubļi par katru nobrauktos kilometru, tomēr, lai pārvadātāji nejustu strauju cenu kāpumu, tika nolemts, ka līdz šā gada 15.aprīlim autopārvadātāji, tostarp Krievijas pārvadātāji, Platon sistēmas ietvaros maksās mazāk – 1,53 rubļus. Savukārt no 15.aprīļa šī summa būs divas reizes lielāka, sastādot 3,06 rubļus jeb 0,05 eiro par nobraukto kilometru. Ņemot vērā, ka arī pēc 15.aprīļa Platon sistēmas maksa būs zemāka par sākotnēji noteikto, tā varētu vēl palielināties. Sistēmas Platon maksu tieši ietekmē Krievijas patēriņa cenu indekss, un nākamā autoceļu lietošanas maksas indeksācija paredzēta 2018.gada 1.jūlijā.
Krievijas koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas Platon darbība attiecas uz federālās nozīmes koplietošanas autoceļiem Krievijas teritorijā, kuru kopējais garums ir 50 774 kilometru (izņemot federālos maksas autoceļus). Par Krievijas likumdošanas neievērošanu transportlīdzekļa vadītājam, amatpersonai, kura ir atbildīga par konkrētā transportlīdzekļa kustību, individuālajiem komersantiem un juridiskai personai var piemērot sodu, kura apmērs ir robežās no 5000 rubļu jeb 79,14 eiro līdz 450 000 rubļu jeb 7122,23 eiro.
Krievijā federālo koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēma Platon ir spēkā no 2015.gada 15.novembra.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.