2015.gada 29.novembrī reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti bijušajā Rēzeknes rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS Rēzeknes autobusu parks. Savukārt 30.novembrī jaunie tarifi stāsies spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos bijušajā Cēsu rajonā, tādējādi būs noslēdzies tarifu vienādošanas pirmais posms. Autotransporta direkcija turpina veikt pārrunas ar pasažieru pārvadātājiem par abonementa biļešu metodikas principiem, lai līdz ar tarifu vienādošanas pirmā posma noslēgšanos tās varētu pakāpeniski ieviest visu pasažieru pārvadātāju apkalpotajos maršrutos.
Rēzeknē, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina AS Rēzeknes autobusu parks, minimālā braukšanas maksa jeb maksa par pirmajiem brauciena kilometriem pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,60 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rēzeknes rajona teritorijā tiks ieviests starpposms tarifu vienādošanā, tādējādi maksa par braucienu starp pirmajām pieturvietām pieaugs no 0,05 līdz 0,15 eiro, sasniedzot 0,30 eiro. Maksa par braucienu, mērojot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, pieaugs ne vairāk kā par 20%, bet, braucot garākas distances, maksa samazināsies.
Bijušajā Cēsu rajonā, kur sabiedriskā transport pakalpojumus nodrošina AS CATA, minimālā braukšanas maksa nemainīsies. Braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, brauciena maksa pieaugs ne vairāk kā par 20%.
30.novembrī, kad jaunie tarifi stāsies spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos, tarifu vienādošanas pirmais posms būs noslēdzies. Lielākajā daļā Latvijas teritorijas tarifi jau šogad tiks pilnībā izlīdzināti, tādējādi otrajā un trešajā tarifu vienādošanas posmā – nākamajā un aiznākamajā gadā – izmaiņas skars vairākus novadus Latgales plānošanas reģionā, kā arī Pierīgā.
Lai piesaistītu iedzīvotājus izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus regulāri, reģionālo pārvadātāju apkalpotajos maršrutos tiks ieviestas abonementa biļetes, tādējādi pasažieri par braucienu varēs maksāt lētāk. Plānots, ka līdz 2016.gada 1.maijam visu pasažieru pārvadātāju apkalpotajos maršrutos pakāpeniski tiks ieviesti no diviem līdz septiņiem abonementa biļešu veidiem. Vairāki pārvadātāji regulārajiem pasažieriem šādu iespēju piedāvā jau šobrīd.
Reģionālo vietējo maršrutu tarifu vienādošana tika uzsākta, lai ikviens pasažieris neatkarīgi no atrašanās vietas maksātu pēc vienādiem principiem, lai pasažieri iepriekš varētu paredzēt, kāda būs sabiedriskā transporta biļetes cena, braucot konkrētu attālumu, kā arī tādēļ, lai varētu ieviest papildu bonusus – abonementa biļetes, braukšanas maksas atlaides skolēnu pārvadājumiem un vienotās biļetes.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.