Sākot ar rītdienu, 2015.gada 1.oktobri, reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti vēl 12 pārvadātāju apkalpotajos maršrutos Rīgas, Kurzemes, Zemgales un Latgales plānošanas reģionā. Šobrīd jaunie tarifi ir spēkā jau deviņu pārvadātāju apkalpotajās teritorijās visā Latvijā. Ņemot vērā, ka pirms tarifu izlīdzināšanas uzsākšanas reģionālajos maršrutos pastāvēja 24 dažādi tarifi, to vienādošanas rezultātā braukšanas maksa, braucot dažāda garuma distances, paliks nemainīga, samazināsies vai cituviet nedaudz palielināsies.
No 1.oktobra tarifi tiks vienādoti gandrīz visā Pierīgā, bijušajā Limbažu rajonā, Talsu, Aizkraukles, Bauskas novadā, bijušajā Dobeles un Jēkabpils rajonā, Viesītes novadā, bijušajā Daugavpils rajonā un Krāslavas novadā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina attiecīgi AS Rīgas Taksometru parks, SIA Ekspress Ādaži, Galss Buss, AS CATA, Talsu autotransports, SIA Aizkraukles autotransporta uzņēmums, Aiva auto, Dobeles autobusu parks, Spuņģēni-Daugavieši, Viesītes transports un Daugavpils autobusu parks.
Maršrutos, kas šķērso Rīgas teritoriju un kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS Rīgas Taksometru parks, SIA Ekspress Ādaži un Galss Buss, brauciena maksa, mērojot attālumu starp pirmajām pieturvietām, pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,80 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rīgas rajona teritorijā minimālā braukšanas maksa paliks nemainīga, izņemot AS Rīgas Taksometru parks apkalpotos maršrutus, kur atsevišķu braucienu sākuma posmos tā pieaugs par 0,10 eiro. Mērojot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, brauciena maksa pieaugs ne vairāk kā par 20 procentiem. Arī bijušajā Limbažu rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina SIA CATA, maksa par pirmajiem brauciena kilometriem nemainīsies, bet biļetes cena palielināsies, braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem.
Plānots, ka Talsu teritorijā, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina AS Talsu autotransports, maksa par pirmajiem brauciena kilometriem pieaugs par 0,10 eiro, bet pārējā novada teritorijā maksa, mērojot attālumu starp pirmajām pieturvietām, nemainīsies. Braucot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, biļetes cena pieaugs ne vairāk kā par 20 procentiem, savukārt braucot garākas distances, maksa par braucienu samazināsies.
Plānots, ka Zemgales plānošanas reģionā tarifi tiks vienādoti piecu pārvadātāju apkalpotajos maršrutos SIA Dobeles AP, Aizkraukles ATU, Aiva auto, Spuņģēni-Daugavieši un Viesītes transports. Dobelē minimālā braukšanas maksa pieaugs par 0,05 eiro, bet pārējā bijušā Dobeles rajona teritorijā nemainīsies. Braucot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, biļetes cena pieaugs ne vairāk kā par 20 procentiem, bet garākos posmos tā samazināsies. Aizkraukles teritorijā minimālā braukšanas maksa nemainīsies, bet pārējā novada teritorijā pieaugs par 0,10 eiro. Biļetes cena nemainīsies, braucot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, bet samazināsies, mērojot garākus attālumus. Jēkabpilī, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina SIA Spuņģēni-Daugavieši, minimālā braukšanas maksa pieaugs par 0,10 eiro, bet pārējā bijušā Jēkabpils rajona teritorijā tā nemainīsies. Mērojot attālumus no septiņiem līdz 33 kilometriem, biļetes cena nedaudz pieaugs.
SIA Aiva auto apkalpotajos maršrutos Bauskas teritorijā maksa par pirmajiem brauciena kilometriem palielināsies par 0,05 eiro, bet pārējā novada teritorijā nemainīsies. Biļetes cenas paliks nemainīgas, mērojot arī attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, bet tā samazināsies pēc 33.brauciena kilometra. Savukārt Viesītes novadā minimālā braukšanas maksa nemainīsies, bet biļetes cena pieaugs, braucot attālumus, kas garāki par septiņiem kilometriem.
Latgales plānošanas reģionā tarifi tiks vienādoti bijušajā Daugavpils rajonā un Krāslavas novadā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina SIA Daugavpils AP. Plānots, ka Daugavpilī minimālā braukšanas maksa pieaugs par 0,15 eiro, sasniedzot 0,60 eiro, bet pārējā bijušā Daugavpils rajona teritorijā tā nemainīsies. Tāpat nemainīga būs cena, mērojot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, bet pēc 33.brauciena kilometra biļetes cena samazināsies. Savukārt Krāslavā maksa par brauciena pirmajiem kilometriem pieaugs par 0,05 eiro, bet pārējā novada teritorijā tā nemainīsies. Braucot attālumu no septiņiem līdz 40 kilometriem, biļetes cena palielināsies ne vairāk kā par 20 procentiem, bet tā samazināsies pēc 40.brauciena kilometra.
Vienādojot sabiedriskā transporta tarifus, iedzīvotāji par braucienu sabiedriskajā transportā maksās pēc vienādiem principiem neatkarīgi no vietas, kur tie atrodas. Tāpat perspektīvā iedzīvotājiem būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, kas regulārajiem pasažieriem par braucienu sabiedriskajā transportā ļaus maksāt lētāk, un plānots ieviest arī vienotu biļeti braucienam gan ar vilcienu, gan autobusu.
Tarifu vienādošanas procesā ir izveidotas četras dažādas minimālās braukšanas maksas, kuru lielums atkarīgs no attīstības centra līmeņa. Maksa par brauciena pirmajiem kilometriem būs atšķirīga Rīgā, pārējās republikas nozīmes pilsētās, reģionālās nozīmes centros un pārējā valsts teritorijā. Tāpat plānots ieviest vienādu maksu par katru brauciena kilometru braucienam no septiņiem līdz 33 kilometriem maksa būs viena, bet, sākot ar 33.kilometru, plānots cenas samazinājums. Sīkāka informācija par reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifu vienādošanu pieejama šeit.
Ņemot vērā, ka reģionālajā maršrutu tīklā ir ap 7600 reisu ar vairāk nekā 6000 pieturvietu, lai noskaidrotu, par cik centiem mainās biļetes cena, braucot līdz katrai no šīm pieturvietām, aicinām iedzīvotājus sazināties ar attiecīgo pasažieru pārvadātāju uzņēmumu vai Autotransporta direkciju, rakstot uz e-pastu info@atd.lv, sociālajos tīklos Twitter un Facebook vai zvanot pa tālruni 67686499 un 67502869.
Reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi ir vienādoti bijušajā Valmieras, Valkas un Saldus rajonā, Jelgavas, Krāslavas, Bauskas, Tukuma un Aknīstes novadā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina attiecīgi SIA VTU Valmiera, Sabiedriskais autobuss, Migar, Robežnieki, Astašova, Aips, Tukuma auto, Aknīstes pakalpojumi un Rubenītis.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.