Starppilsētu sabiedriskā transporta biļešu cenu konvertācija no latiem uz eiro ir izņēmuma gadījums, uz kuru attiecas no citām pakalpojumu sfērām atšķirīgi noapaļošanas principi. 2013.gada augustā Eiro ieviešanas procesa Vadības komiteja, konsultējoties ar PTAC, akceptēja Autotransporta direkcijas iesniegto priekšlikumu - biļešu cenu noapaļošanā starppilsētu maršrutos piemērot piecu centu soli.
Tāds lēmums pieņemts, lai sīknaudas aprite tiktu pēc iespējas ierobežota, atvieglojot transportlīdzekļu vadītāju-konduktoru darbu un samazinot reisu kavēšanas riskus. Jāatzīmē, ka līdz šim biļešu cenas starppilsētu maršrutos tika noapaļotas līdz pieciem santīmiem, bet pirms 2012.gada 1.aprīļa līdz 10 santīmiem.
Konvertējot biļešu cenas eiro valūtā, tās varēja mainīties divu centu robežās gan pieaugot, gan samazinoties. Piemēram, ja biļetes cena ir 1,61 EUR vai 1,62 EUR, tā tika noapaļota līdz 1,60 EUR, savukārt gadījumā, ja biļetes cena ir 1,63 EUR vai 1,64 EUR, tā tika noapaļota uz 1,65 EUR.
Lai analizētu biļešu cenu konvertācijas ietekmi, tika analizēti AS Pasažieru vilciens dati par vienreizējo biļešu veidiem, kas iegādājami no stacijas Rīga (kopumā 149 veidi). Tika izmantoti tieši šie dati, jo pārvadājumus uz/no centrālās stacijas izmanto apmēram 80% no visiem pasažieriem, kas pārvietojas ar vilcienu. Iegūtie dati liecina, ka biļešu cenu samazinājums līdz diviem centiem vērojams 48% gadījumu, biļešu cenas nav mainījušās 26% gadījumu un ir pieaugušas līdz diviem centiem 26% gadījumu.
Vilciena laika biļešu (piecu dienu, nedēļas, mēneša) aprēķins tiek veidots pēc formulas, kurā iestrādāta vienreizējās biļetes cena. Tātad, ja noteiktas vienreizējas biļetes cena pieaugusi/samazinājusies par vienu eiro centu, šai posmā arī laika biļetes cena paaugstināsies/samazināsies proporcionāli formulai. Piemēram, vilciena mēneša biļetes cena tiek aprēķināta, saskaitot 50 vienreizējo braucienu cenas un piemērojot šai summai noteiktu atlaidi. Jāatzīmē, ka atkarībā no maršruta posma daļai pasažieru laika biļetes ir kļuvušas dārgākas, bet daļai tās kļuvušas lētākas (atkarībā no tā, kādā virzienā šai posmā noapaļota vienreizējās biļetes cena).
Piemaksa par biļetes pārdošanu stacijās, kurās strādā kase, ir papildu pakalpojums, kas neietilps pārvadājumu tarifā. Pasažierim ir iespējas iegādāties biļeti, neizmantojot šo papildu pakalpojumu. Lēmums noapaļot šī pakalpojuma cenu līdz apaļiem 50 eiro centiem pieņemts, lai mudinātu pasažierus iegādāties biļetes dzelzceļa stacijas kasēs, mazinot biļešu kontrolieru slogu un līdz ar to arī nepamanīto bezbiļetnieku skaitu. Jāuzsver, ka stacijās, kurās kases slēgtas, biļetes vilcienā tiek pārdotas bez minētā uzcenojuma.