Pērn reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti 17 miljoni pasažieru, bet vilcienos – 11 miljoni pasažieru. Maršrutu tīkla apjoms 2021. gadā sasniedza 77,6 miljonus kilometru. Ņemot vērā, ka pagājušajā gadā piecās maršrutu tīkla daļās stājās spēkā jauns līgums ar pārvadātājiem, ir samazinājies autobusu parka vidējais vecums. Tāpat pērn tika stiprināta vilciena loma sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmā, atklājot jaunus vilciena reisus, kā arī ieviesti jauninājumi – komerciālie maršruti un bezmaksas sabiedriskais transports.
2021. gadā reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti 17 miljoni pasažieru, bet vilcienos – 11 miljoni pasažieru, kas ir par attiecīgi 15% un 14% mazāk, salīdzinot ar 2020. gadu, un par 42% un 40% mazāk, salīdzinot ar 2019. gadu. Savukārt reģionālā maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums pērn bija 72,8 miljoni kilometru, kas ir par 1,5% mazāk nekā 2020. gadā un par 7% mazāk nekā 2019. gadā. Pērn bija 1055 autobusu maršruti, kuros tika nodrošināti 7360 reisi. Kopumā 2021. gadā tika slēgti 24 maršruti un 450 reisi, atklāti septiņi jauni maršruti un 430 reisi, bet cita veida izmaiņas, piemēram, papildu pieturu iekļaušana, autobusa kursēšanas grafika izmaiņas u.tml., kopumā veiktas 2959 reisos.
Lai ierobežotu vīrusa Covid-19 izplatību, pērn tika ieviesti vairāki ierobežojumi, tai skaitā organizētas mācības attālināti, tādējādi 2021. gadā šī iemesla dēļ uz laiku tika slēgti 520 reisi, kas paredzēti skolēnu nogādāšanai izglītības iestādē. Tāpat, samazinoties pasažieru skaitam, īslaicīgi tika slēgti vēl 260 reisi, kuros pasažieru ilgākā laika periodā praktiski nebrauca. Ņemot vērā, ka pieprasījums pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem daļā reisu neatjaunojās, no tiem pastāvīgi tika slēgti 67 reisi, bet 119 reisos tika slēgtas atsevišķas izpildes dienas.
Pērn sabiedriskā transporta pakalpojumi tika nodrošināti ar 1211 autobusiem, kuru vidējais vecums ir 9,34 gadi. Vismazākais vidējais autobusu parka vecums ir maršrutu tīkla daļā “Bauska”, “Pierīga”, “Kuldīga, Saldus”, “Daugavpils” un “Liepāja”, jo 2021. gada 1. augustā šajās piecās lotēs stājās spēkā jauns līgums ar pārvadātājiem, kas būs spēkā 10 gadus. Vidējais autobusu parka vecums šajās daļās kopumā ir 4,6 gadi un nepilni 70% autobusu ir pielāgoti persona ar ierobežotām pārvietošanās spējām pārvadāšanai.
Arī pagājušajā gadā tika stiprināta vilciena loma sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmā: tika ieviesti divi jauni ekspreša reisi vilciena maršrutā Rīga–Daugavpils, kas tiek izpildīti katru dienu; atklāti jauni ekspreša reisi maršrutā Rīga–Rēzekne, kas tiek nodrošināti katru dienu; atklāti jauni vilciena reisi uz / no Madonas katru dienu, bet uz / no Gulbenes – nedēļas nogalēs; atsevišķi reisi maršrutā Rīga–Krāslava pagarināti līdz Indras stacijai; ieviesta vienotā vilciena un autobusa biļete braucienam no Krāslavas līdz Rīgai un otrādi, kā arī no Dagdas līdz Rīgai un otrādi.
2021. gadā tika ieviesti divi jauninājumi sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmā – komerciālie maršruti un bezmaksas maršruti. Šobrīd maršrutu Rīga–Daugavpils uz komerciāliem principiem apkalpo SIA Daugavpils autobusu parks un Lux Express Estonia, bet maršrutu Rīga–Salaspils – SIA Galss Buss. Savukārt, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pieejamību un veicinātu iedzīvotāju pārvietošanos, pērn tika ieviests bezmaksas sabiedriskais transports 15 maršrutos Alūksnes, Rūjienas, Smiltenes, Strenču, Valkas, Ciblas, Ludzas, Dagdas, Balvu, Rugāju, Viļakas, Jēkabpils, Jaunjelgavas, Ērgļu un Saldus novadā. Bezmaksas transports tiek nodrošināts visos vai atsevišķos maršruta reisos; kopumā šīs izmaiņas skar 60 reisus.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.