Autotransporta direkcija (ATD) ir noslēgusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033. gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās Latvijā.
Par konkursa uzvarētājiem atzīti SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss” – maršruta tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi”, AS “Talsu Autotransports” – maršruta tīkla daļā “Jelgava, Dobele”, SIA “Norma – A” – maršruta tīkla daļā “Madona”, personu apvienība AS “Rēzeknes autobusu parks” un SIA “RO Reiss” – maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza”, SIA “Tukuma Auto” maršruta tīkla daļā “Talsi, Tukums”, SIA “VTU Valmiera” – maršruta tīkla daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” un SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss” – maršruta tīkla daļā “Ventspils”.
Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta arī pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini u. c.
Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti (viens pārvadātājs vai pārvadātāju apvienība). Vislielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un “Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši 9 pretendenti. Tāpat tika saņemti 8 piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” tika iesniegti 7 piedāvājumi, bet “Jelgava, Dobele” – 6. Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033. gada beigām.
Pretendenti apstrīdēt Iepirkumu komisijas lēmumu varēs līdz 2022. gada 16. septembrim.
Jāatgādina, ka šis bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.
Šīs bija pēdējās septiņas tīkla daļas, kurās tika izsludināts konkurss. Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stājās spēkā 2021. gada 1. augustā. Savukārt četrās maršrutu tīkla daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – Iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” līgumi stājās spēkā 2022. gada 1. jūlijā, bet tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023. gada 30. jūnijam. Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.
Papildu informācijai:
Viktors Zaķis
VSIA “Autotransporta direkcija”
Sabiedrisko attiecību vadītājs
Tālr.: + 371 67686485
E-pasts: viktors.zakis@atd.lv