Turpinot vietējās nozīmes maršrutu autobusu tarifu vienādošanu, no 2017.gada 10.janvāra braukšanas maksa mainīsies bijušajā Ludzas rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina SIA Ludzas autotransporta uzņēmums. Minimālā braukšanas maksa par 0,10 eiro pieaugs maršrutos, kas ir ārpus Ludzas pilsētas. Braucot attālumu, kas ir garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena paliks nemainīga. Izlīdzinot autobusu tarifus, pasažieri visā Latvijā par braucienu sabiedriskajā transportā maksās pēc vienādiem principiem, kā arī būs iespējams ieviest lojalitātes programmas.
Saskaņā ar Autotransporta direkcijas izstrādāto tarifu vienādošanas koncepciju vietējās nozīmes maršrutos ir izveidotas četras dažādas minimālās braukšanas maksas jeb maksas par braucienu starp pirmajām pieturvietām. Galvaspilsētā tā sasniedz 0,80 eiro, pārējās republikas nozīmes pilsētās – 0,60 eiro, novadu centros – 0,50 eiro, pārējā Latvijas teritorijā – 0,40 eiro. Ņemot vērā, ka bijušajā Ludzas rajonā vēsturiski minimālā braukšanas maksa bija ļoti zema, pirmajā tarifu vienādošanas posmā tika ieviests starpposms, nosakot, ka pilnībā tie tiks izlīdzināti gadu vēlāk, braukšanas maksas vienādošanas otrajā posmā. Tādējādi minimālā braukšanas maksa no 10.janvāra maršrutos ārpus Ludzas pilsētas pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,40 eiro. Savukārt braucot attālumu, kas ir garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena paliks nemainīga.
2015.gada nogalē Autotransporta direkcija īstenoja tarifu vienādošanas pirmo posmu, izlīdzinot tos lielākajā daļā Latvijas. Vietās, kur braukšanas maksa bija būtiski zemāka par plānoto vienoto tarifu, tika ieviesti starpposmi, nosakot, ka attiecīgajos reģionos tarifi pilnībā tiks vienādoti 2016. vai 2017.gadā. Braukšanas maksa tiek noteikta tā, lai visi Latvijas iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu pēc vienādiem principiem. Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, ir iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļetes un vienotu vilciena un autobusa biļeti.
Pirms tarifu vienādošanas reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos pastāvēja 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķīrās ne tikai pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam dažādās teritorijās.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.