Ņemot vērā, ka no 2018.gada 1.janvāra varētu tikt apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība astoņās maršrutu tīkla daļās no kopumā 10, šodien, 2017.gada 17.oktobrī, Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika pieņemts lēmums Autotransporta direkcijai slēgt jaunu līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu ar tiem pasažieru pārvadātājiem, kas jau šobrīd veic regulārus pasažieru pārvadājumus lotē Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme. Tāpat tika ierosināts pārtraukt uzsākto iepirkuma procedūru. Jaunajos līgumos tiks definētas kvalitātes, drošības un transportlīdzekļa aprīkojuma prasības, kas nav zemākas par iepirkuma dokumentācijā noteiktajām.
Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu 10 maršrutu tīkla daļās tika trīs reizes pagarināts, līdz ar to samazinājās konkursā uzvarējušo pārvadātāju sagatavošanās laiks pakalpojuma veiksmīgai nodrošināšani, kā rezultātā ar esošajiem pārvadātājiem līgums būtu jāpagarina par vismaz deviņiem mēnešiem. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas veikto pārvadātāju aptauju sabiedriskā transporta pakalpojumi tiktu nepārtraukti nodrošināti tikai 72 no 333 maršrutiem, jo lielākā daļa pārvadātāju norādīja, ka līgumu uz šādu termiņu pagarināt nav gatavi. Ņemot vērā, ka ir radušies ārkārtas apstākļi, Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika lemts slēgt jaunu līgumu ar esošajiem pakalpojuma nodrošinātājiem šajās lotēs. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu Nr.1370/2007 tiešs līguma piešķīrums attiecībā uz sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu var tikt piemērots ārkārtas apstākļu gadījumos.
Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika ierosināts pārtraukt iepirkuma procedūru par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu maršrutu tīkla daļā Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme. Drīzumā par iepirkuma pārtraukšanu tiks lemts atsevišķā Iepirkumu komisijas sēdē.
Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu Nr.1370/2007, Autotransporta direkcija plāno uz diviem gadiem slēgt jaunu līgumu ar pārvadātājiem, kas šobrīd apkalpo 10 maršrutu tīkla daļas. Līguma prasības tiks veidotas, balstoties uz iepirkuma dokumentācijas nosacījumiem, piemēram, tiks noteikts autobusu parka vidējais vecums un viena autobusa maksimāli pieļaujamai vecums, transportlīdzekļu tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība.
Autotransporta direkcija atklātu konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 10 maršrutu tīkla daļās izsludināja jau 2017.gada 15.maijā. Divas reizes tā termiņš tika pagarināts, jo pārvadātāji Iepirkumu uzraudzības birojā iesniedza sešas sūdzības saistībā ar konkursa nolikumu, un saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu līgumu ar konkursa uzvarētāju nevar slēgt, kamēr nav saņemts Iepirkumu uzraudzības biroja komisijas lēmums par iesnieguma izskatīšanas rezultātiem. Visas sūdzības tika atzītas par nepamatotām. Savukārt trešajā reizē iesniegšanas termiņš pagarināts, ņemot vērā apstākli, ka ar nodokļu reformu saistītie likumi vēl nebija izsludināti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī pamatojoties uz Autotransporta direkcijas un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas panākto vienošanos attiecībā uz izmaiņu veikšanu līguma nosacījumos, kā rezultātā bija nepieciešamas korekcijas arī konkursa nolikumā.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.