2017.gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti vairāk nekā 14,5 miljoni pasažieru, un tas ir par 3% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Uzlabojot sabiedriskā transporta pakalpojuma kvalitāti vairākos novados, attīstot lojalitātes programmas un integrējot skolēnu pārvadājumus reģionālajā maršrutu tīklā, ir izdevies nedaudz samazināt pasažieru skaita kritumu. Šā gada pirmajos sešos mēnešos kopējais nobraukums reģionālajā maršrutu tīklā ir palicis nemainīgs.
Pēdējo septiņu gadu laikā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits ik gadu samazinās par aptuveni 5%, tomēr šā gada pirmajā pusgadā šis kritums tika nedaudz samazināts. Tas izdevies, pateicoties pēdējo Autotransporta direkcijas organizēto konkursu rezultātiem, jo vairākos Latvijas novados, piemēram, Kuldīgas, Saldus un Priekules novadā, ir uzlabojusies sabiedriskā transporta pakalpojuma kvalitāte, kā rezultātā pieaug arī pārvadāto pasažieru skaits. Tāpat šobrīd vairāk nekā pusē no kopumā gandrīz 1100 reģionālo maršrutu ir ieviestas abonementa biļetes, un šā gada pirmajā pusgadā tās izmantoja vairāk nekā 683 tūkstoši iedzīvotāju, kas ir par 5% vairāk, salīdzinot ar 2016.gada pirmo pusgadu. Arī skolēnu pārvadājumu integrēšana reģionālajā maršrutu tīklā ir samazinājusi pēdējo gadu pasažieru skaita krituma tendenci.
Starppilsētu maršrutu autobusos šā gada pirmajā pusgadā tika pārvadāti vairāk nekā 5,2 miljoni pasažieru, kas ir par 3% mazāk nekā analogā periodā pērn. Savukārt reģionālās vietējās nozīmes maršrutu autobusos tika pārvadāti 9,3 miljoni pasažieru, kas ir par 2% mazāk. Vislabākie rādītāji šogad ir Kurzemes plānošanas reģionā, kur vietējās nozīmes maršrutu autobusos tika pārvadāti gandrīz 960 tūkstoši pasažieru, kas ir par 9% vairāk, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Savukārt vislielākais pasažieru skaita kritums vērojams Vidzemes plānošanas reģionā, kur tas ir samazinājies pat par 7%. Šā reģiona vietējās nozīmes maršrutu autobusos tika pārvadāti nepilni 1,4 miljoni pasažieru. Rīgas plānošanas reģiona autobusos tika pārvadāti vairāk nekā 4,4 miljoni pasažieru, kas ir par 2% mazāk; Zemgales plānošanas reģionā – vairāk nekā 1,3 miljoni pasažieru, kas ir par 4% mazāk; Latgales plānošanas reģionā – vairāk nekā 1,2 miljoni pasažieru, kas ir par 5% mazāk, salīdzinot ar 2016. gada pirmo pusgadu.
2017.gada pirmajā pusgadā kopējais autobusu nobraukums reģionālajā maršrutu tīklā sastādīja 39,5 miljonus kilometru, un tas ir par 0,1% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā. Maršrutu tīkla apjomu izdevies saglabāt nemainīgu, pateicoties veiksmīgais sadarbībai ar vairākām pašvaldībām, piemēram, Rojas, Cēsu vai Grobiņas, kas, aprēķinot visas izmaksas, kas rodas, nogādājot skolēnus līdz izglītības iestādei saviem spēkiem, daļēji vai pilnībā ir atteikušās no skolēnu pārvadājumu veikšanas.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.