Ar kampaņu "Turpmāk - labāk!" informēs par jaunajām kvalitātes prasībām reģionālajos sabiedriskajos autobusos Latvijā
Latvijā no 2021. gada augusta pakāpeniski tiek realizēti vienoti kvalitātes standarti reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumiem, lai braucieni ar starppilsētu autobusiem ikvienam būtu ērtāki, drošāki un patīkamāki. Lai pasažierus informētu par ieguvumiem, izmantojot modernizēto sabiedrisko transportu reģionos, “Autotransporta direkcija” (ATD) šī gada 7. septembrī sāk kampaņu “Turpmāk – labāk!”.
Šobrīd septiņās maršrutu tīklu daļās Latvijā – “Pierīga”, “Daugavpils, Krāslava”, “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Bauska”, “Ogre, Aizkraukle”, “Jēkabpils, Līvāni, Preiļi” – pasažieriem pieejami 440 mūsdienīgi autobusi, kam vidējais vecums ir 2,4 gadi. Pārvadātāji, ar kuriem jau ir stājušies spēkā līgumi par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu pēc vienotajiem kvalitātes standartiem, desmit gadu laikā nodrošinās arī citus obligātos nosacījumus, piemēram, pasažieru ar kustību traucējumiem pārvadāšanu, bezmaksas publisko internetu (Wi‑Fi), drošības jostas ikvienai sēdvietai, bezskaidras naudas norēķinus, pērkot biļetes, un daudzas citas ērtības.
Kampaņas “Turpmāk – labāk!” ietvaros pirmais ir TV personību Riharda Sniega un Mārtiņa Kapzema aicinājums pasažieriem uzzināt vairāk par reģionālo autobusu sniegtajām ērtībām, kas šobrīd pieejamas apmēram pusē Latvijas novadu. Pakāpeniski direkcijai turpinot realizēt iepirkumus un noslēdzot līgumus ar konkursa uzvarētājiem visās 16 maršrutu tīkla daļās, nākotnē pasažieri šīs ērtības varēs baudīt visā valstī.
Visi autobusi, kas jau tagad pārvadā pasažierus septiņās minētajās maršrutu tīkla daļās, ir aprīkoti ar bezmaksas publisko internetu, individuālo apgaismojumu un ventilāciju, klimata kontroli ziemas un vasaras periodiem (temperatūras nodrošināšanai robežās no +160 C līdz +240 C), drošības jostām visām sēdvietām, elektroniskajām maršruta zīmēm, lielāku (vismaz 68 cm) attālumu starp sēdvietām, iespējām iegādāties biļetes, izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, videonovērošanas kamerām biļešu tirdzniecības zonā un globālās pozicionēšanas sistēmas iekārtām. Visi autobusi arī ir pielāgoti pasažieriem ar īpašām vajadzībām, piemēram, tajos ir taktilā sēdvietu numerācija un informācija par pieturvietām pieejama audio un vizuālā formātā. Daļa no autobusiem ir īpaši pielāgota pasažieru ar kustību traucējumiem pārvadāšanai, kā arī aprīkota ar velosipēdu turētājiem vai ir bezizmešu transports.
“Turpmāk – labāk!” kampaņā būs skatāmi arī citi informatīvi video par vienotajām kvalitātes prasībām un ērtībām pasažieriem reģionālajos sabiedriskajos autobusos. Noderīga informācija būs pieejama gan ATD mājaslapā [1], gan Facebook [2] un Twitter [3] kontos.
Šobrīd līgums ar konkursa uzvarētājiem ir noslēgts septiņās no 16 maršrutu tīkla daļām jeb lotēm. Lotē “Liepāja” (pārvadātājs – AS “Liepājas autobusu parks”), “Kuldīga, Saldus” (SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss"), “Pierīga” (AS "Nordeka", "Liepājas autobusu parks" un SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss"), “Bauska” (AS "Nordeka") un “Daugavpils, Krāslava” (SIA "Daugavpils autobusu parks") līgumi stājās spēkā 2021. gada 1. augustā, bet lotēs “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” (SIA “Tukuma auto”) un “Ogre, Aizkraukle” (AS “Liepājas autobusu parks”) – šī gada 1. jūlijā. Lotēs “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” pakalpojumus no 2023. gada 1. jūlija pēc vienotajām kvalitātes prasībām nodrošinās AS “Nordeka”.
TV personības Mārtiņš Kapzems un Rihards Sniegs par braukšanu ar sabiedrisko transportu