AS “Pasažieru vilciens” pārvadāto vilcienu pasažieru skaits 2022. gada deviņos mēnešos ir sasniedzis 11,7 miljonus, kas ir par 41,7% vairāk nekā šajā periodā pērn, liecina uzņēmuma nerevidētais saīsinātais finanšu pārskats par deviņu mēnešu periodu, kas beidzas 2022. gada 30. septembrī. Šī gada deviņos mēnešos uzņēmums ir pārvadājis par 0,5 miljoniem pasažieru vairāk nekā visā 2021. gadā kopā. Pērn tika pārvadāti 11,2 miljoni pasažieru. Ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem 2022. gada deviņos mēnešos sasniedza 13,8 miljonus eiro. Tas ir par 4 miljoniem eiro jeb 40,6% vairāk nekā šajā periodā pērn.
““Pasažieru vilciens” īsteno virkni pasākumu, lai pārvarētu šo dažādu resursu ziņā, tostarp arī darbaspēka, sarežģīto posmu. Uzņēmumu skar ne vien kara Ukrainā ietekmē pieaugošās resursu cenas un izmaksas, bet arī ļoti apgrūtinātā rezerves daļu iegāde ritošajam sastāvam. Ieviešot energotaupības pasākumus, mēs cenšamies kaut nedaudz mazināt elektroenerģijas un siltumenerģijas izmaksu ietekmi. Pakāpeniski pieaugošais pasažieru skaits un ieņēmumi no pārvadājumiem apliecina vilcienu būtisko lomu mobilitātes nodrošināšanā. Mēs koncentrējam visus “Pasažieru vilciena” spēkus, pieredzi un meistarību, lai, par spīti visiem izaicinājumiem, saglabātu augstu vilcienu precizitātes rādītāju jeb apliecinātu, ka cilvēki var paļauties uz vilcienu savās ikdienas gaitās,” norāda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Maksas pasažieru tirgus daļa šī gada deviņos mēnešos ir sasniegusi 44,56%, kas ir par 2,5 procentpunktiem vairāk nekā šajā periodā 2021. gadā. Vilcienu piepildījums 2022. gada deviņos mēnešos ir sasniedzis 46,04%. Tas ir par 13,2 procentpunktiem vairāk nekā šajā periodā pērn. Vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti saskaņā ar vilcienu kustības grafiku, 2022. gada deviņos mēnešos bija 98,93%.
“Pasažieru vilciena” pasažieri arvien biežāk vilciena biļeti izvēlas iegādāties elektroniski tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, novērtējot iespēju šādi pirkt ne vien e-biļetes vienreizējiem braucieniem, bet arī abonementus un dienu biļetes. 2022. gada deviņos mēnešos 44% biļešu tika iegādātas elektroniski. Tas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā šajā periodā pērn. Būtiski pieaudzis elektroniski iegādāto abonementu un dienu biļešu īpatsvars – ja pērn deviņos mēnešos elektroniski tika iegādāti vien 10% abonementu un dienu biļešu, tad šajā periodā šogad – jau 23%.
Pārskatu par AS “Pasažieru vilciens” darbību 2022. gada 9 mēnešos ir iespējams aplūkot šeit [1].
Par AS “Pasažieru vilciens”
2001. gada 2. novembrī dibinātā akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” ir lielākais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. AS “Pasažieru vilciens” ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums. 2021. gadā uzņēmums pārvadāja vairāk nekā 11 miljonus pasažieru, 98,9% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika.
Papildu informācijai:
Sigita Zviedre
AS “Pasažieru vilciens”
Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja
Mob. tālr. 26377286
E-pasts: sigita.zviedre@pv.lv [2]