-
AS “Nordeka” lotē “Cēsis”;
-
SIA “Tukuma auto” lotē “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”;
-
AS “Nordeka” lotē “Limbaži, Sigulda”;
-
AS “Liepājas autobusu parks” lotē “Ogre, Aizkraukle”.
Savukārt maršrutu tīkla daļā “Jelgava, Dobele” un “Ventspils” saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisijas norādījumiem ir veikta atkārtota piedāvājumu pārvērtēšana.
Maršrutu tīkla daļā “Jelgava, Dobele” pieņemts lēmums pārtraukt konkursa procedūru, pamatojoties uz to, ka apvienībai SIA “Jelgavas autobusu parks” un SIA “Dobeles autobusu parks” izmaksājamais kompensāciju apmērs visā līguma darbības laikā – 10 gadu periodā – vairāk nekā divas reizes pārsniegtu finansējumu, kas tiek piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas rezultātā radušos zaudējumu segšanai. Savukārt lotē “Ventspils” AS “Nordeka” un SIA “Sabiedriskais autobuss” piedāvājums atzīts par neatbilstošu, jo Iepirkumu komisija konstatēja, ka personu apvienība finanšu piedāvājumā nebija ietvērusi visas izmaksas, kas saistītas ar iepirkuma līguma izpildi, un grozīja Finanšu piedāvājumu, kas nav atļauts.
Maršrutu tīkla daļā “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” pasažieri iegūs augstas kvalitātes pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs mazāks par četriem gadiem; informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli; visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini; gandrīz 40% autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem; vismaz 55% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā; aptuveni 10% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā izmantojamajiem autobusiem būs bezizmešu.
Atklāts konkurss par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” atkārtoti tika izsludināts 2020. gada jūlijā, jo sākotnēji visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām. Kopumā tika saņemti 32 piedāvājumi, kurus iesniedza 10 pretendenti. Vislielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Cēsis” un “Ogre, Aizkraukle” – uz šo daļu piedāvājumus iesnieguši deviņi pretendenti. Savukārt par iespēju apkalpot maršrutu tīkla daļu “Jēkabpils, Līvāni, Preiļi” un “Limbaži, Sigulda” sacentās septiņi pretendenti.
Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2030. gadam 16 maršrutu tīkla daļās tika izsludināts 2019. gada jūlijā. Piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stāsies spēkā 2021. gada 1. augustā. Savukārt septiņās lotēs – “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Madona” un “Rēzekne, Ludza”, “Ventspils” un “Jelgava, Dobele” – konkurss tiks sludināts atkārtoti, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikuma un / vai Tehniskās specifikācijas prasībām.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.