Šodien, 2018. gada 6. aprīlī, Sabiedriskā transporta padome konceptuāli atbalstīja Autotransporta direkcijas sagatavotos priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla sadalījumu lotēs laika periodam no 2021. līdz 2030. gadam. Tādējādi drīzumā paziņojums par 2019. gadā organizēto konkursu tiks publicēts ES Oficiālajā Vēstnesī. Padomes sēdē tika akceptēts arī maršrutu tīkla apjoms 2019. gadā, kā arī transporta pēc pieprasījuma pilotprojekta uzsākšana Līvānu novadā jau šogad. Tāpat Sabiedriskā transporta padome tika iepazīstināta ar reģionālā maršrutu tīkla optimizēšanas progresu.
Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika atbalstīts Autotransporta direkcijas priekšlikums paredz sadalīt visu reģionālo autobusu maršrutu tīklu 17 daļās. Padome lēma, ka nobīde var būt divu maršrutu tīkla daļu ietvaros, un tas nozīmē, ka maksimālais to skaits var sasniegt 19. Tāpat tika atbalstīts lēmums slēgt līgumu uz 10 gadiem ar pārvadātājiem, kas uzvarēs konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada. Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada tiks izsludināts jau 2019. gadā, un aprīļa pirmajā pusē ES Oficiālajā Vēstnesī plānots publicēt paziņojumu par gaidāmo konkursu.
Sabiedriskā transporta padome atbalstīja transporta pēc pieprasījuma pilotprojekta uzsākšanu Līvānu novada maršrutā Nr.6950 Līvāni–Mežancāni. Visi četri šī maršruta reisi tiks izpildīti tikai tad, ja pasažieris iepriekš būs sazinājies ar pārvadātāju, piesakot braucienu. Transports pēc pieprasījuma nebūs kā taksometra pakalpojums, bet kā sabiedriskais transports, kas brauks noteiktā maršrutā un laikā, kā arī pasažieru apmaiņu veiks konkrētās pieturvietās.
Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika atbalstīts reģionālā maršrutu tīkla apjoms 2019. gadam, un tas sastāda 79,2 miljonus kilometru gadā. Nākamā gada maršrutu tīkla apjoms plānots nedaudz mazāks par to, kāds tika apstiprināts šim gadam. Papildus informējam, ka viena gada ietvaros maršrutu tīkla apjoms var mainīties 5% apmērā, balstoties uz sabiedriskā transporta pakalpojumu pieprasījumu un finansējuma apmēru.
Līdz šim veiktas izmaiņas 28 reģionālajos maršrutos, un plānots, ka tuvākajā laikā grozījumi gaidāmi vēl 13 maršrutos. Esam saņēmuši vairākus ierosinājumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām no visiem plānošanas reģioniem un turpināsim gaidīt vēl citus priekšlikumus. Ierosinājumi, ko līdz šim esam saņēmuši, aptver aptuveni vienu ceturto daļu no tā apjoma, kas reģioniem tika iesniegti. Kopumā gan veiktie, gan drīzumā gaidāmie grozījumi samazinājuši nobraukumu par vairāk nekā 645 tūkstošiem kilometru gadā. Šobrīd turpinās saskaņošanas darbi par izmaiņu veikšanu arī citās maršrutu tīkla daļās.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.