Pielāgojot maršrutu tīklu skolēnu vajadzībām, no 2016.gada 1.septembra spēkā stāsies izmaiņas 29 reģionālās nozīmes maršrutos. Lai izvairītos no reģionālā maršrutu tīkla un pašvaldību organizēto skolēnu pārvadājumu maršrutu dublēšanās, jaunajā mācību gadā no pārvadājumu nodrošināšanas pilnībā vai daļēji atteikušās vairākas pašvaldības. Sākoties jaunajam mācību gadam, Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus sekot līdzi maršrutu tīkla izmaiņām interneta vietnē www.1188.lv [1].
No 1.septembra izmaiņas tiks veiktas 29 reģionālās nozīmes maršrutos Rīgas, Vidzemes, Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā, atklājot papildu reisus, pielāgojot reisu izpildes laikus mācību iestādēm vai kustību sarakstā iekļaujot papildu pieturvietu. Grozījumi gaidāmi AS Liepājas autobusu parks, CATA, Talsu autotransports, SIA VTU Valmiera, Gulbenes autobuss, Sabiedriskais autobuss un Daugavpils autobusu parks apkalpotajos maršrutos. Pasažieri tiek aicināti sekot līdzi maršrutu tīkla izmaiņām interneta vietnē www.1188.lv [2] vai jautājumu gadījumā sazināties ar pārvadātāju.
Kopumā skolēnu pārvadājumus organizē 103 no 110 novadiem. Skolēnu pārvadājumus ar saviem autobusiem neorganizē Rojas, Ērgļu, Dundagas, Ādažu, Kokneses, Pļaviņu un Salas novads. Lielākajā daļā novadu skolēni līdz mācību iestādei tiek nogādāti, izmantojot gan pašu pašvaldību rīcībā esošos skolēnu autobusus, gan arī sabiedrisko transportu, maršrutiem savstarpēji nepārklājoties. Tāpat vēl aizvien ir novadi, kur sabiedriskā transporta maršruti un reisu izpildes laiki dublējas ar pašvaldību organizētajiem skolēnu maršrutiem un kur pašvaldību autobusos tiek uzņemti arī pieaugušie.
“Jau vairākkārt esam teikuši, ka mēs vēlamies rast visām pusēm izdevīgu pakalpojuma nodrošināšanas modeli. Paldies tiem novadiem, kuri apdomāja savus ieguvumus, aprēķināja līdzekļus, kas ik gadu tiek tērēti, un, tiekoties ar mūsu speciālistiem, tika rasts risinājums skolēnu ērtākai un drošākai nogādāšanai mācību iestādē. Ja pašvaldības nevēlēsies uzlabot situāciju tā, lai ieguvēja ir gan valsts kopumā, gan arī pats novads, mēs būsim spiesti pārskatīt reisu lietderību. Diemžēl ilgtermiņā nevarēsim atļauties nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus konkrētā novadā, ja pati pašvaldība nav ieinteresēta to saglabāt. Lai arī klāt ir septembris, mēs vēl aizvien turpināsim darbu pie skolēnu maršrutu vērtēšanas,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
2016.gadā kopumā veiktas izmaiņas 46 maršrutos, atklājot jaunus reisus vai pieskaņojot esošo reisu izpildes laikus mācību iestādēm. Savukārt 2015.gadā tās tika veiktas 45 esošajos maršrutos, kā arī izveidoti septiņi jauni maršruti, kas pielāgoti skolēnu vajadzībām. Šobrīd reģionālajā maršrutu tīklā ir ap 240 maršrutu, kuru reisi paredzēti skolēnu nogādāšanai mācību iestādē un atpakaļ mājās.
2015.gada otrajā pusē Autotransporta direkcija sadarbībā ar plānošanas reģioniem vērsās pie pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai vērtētu, cik lielā mērā tie pārklājas ar reģionālo pasažieru pārvadātāju maršrutiem. Kopumā Rīgas, Kurzemes, Vidzemes, Zemgales un Latgales plānošanas reģionā tika izveidoti 964 skolēnu maršruti ar 1519 reisiem. Skolēnu pārvadājumi tika nodrošināti ar 471 transportlīdzekli, un vienā mācību gadā tie nobrauca aptuveni 8,5 miljonus kilometru.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.