Lai novērstu pašvaldību organizēto skolēnu pārvadājumu un sabiedriskā transporta maršrutu dublēšanos, jaunajā mācību gadā, sākot ar 2016.gada 1.septembri, Rojas novada skolēni līdz mācību iestādei tiks nogādāti ar sabiedrisko transportu, pašvaldībai pilnībā atsakoties no skolēnu pārvadājumu organizēšanas. Tādējādi Rojas pašvaldība samazinās savus izdevumus par skolēnu nogādāšanu mācību iestādē, bet skolēniem uzlabosies pārvietošanās iespējas.
Turpmāk Rojas pašvaldība izmaksas, kas līdz šim bija nepieciešamas autobusu uzturēšanai, amortizācijai, degvielai utt., varēs novirzīt citiem mērķiem novada attīstībai. Savukārt skolēni varēs braukt sabiedriskajā transportā sev izdevīgā laikā – pēc mācību stundām, nodarbībām sporta vai mūzikas un mākslas skolā, tādējādi vecākiem dienas beigās nevajadzēs speciāli braukt pakaļ savam bērnam.
Laika posmā no 25. līdz 31.augustam izglītības iestādēs vecāki varēs saņemt braukšanas karti, kuru varēs izmantot skolēni, pirmsskolas vecuma bērni un viņu pavadošā persona. Tādējādi minētajiem pasažieriem ikdienā nevajadzēs nēsāt līdzi skaidru naudu – lai nokļūtu izglītības iestādē, attiecīgā braukšanas karte būs jāuzrāda autobusa vadītājam.
Lai nodrošinātu iespēju skolēniem nokļūt mācību iestādē un pēc tam – atpakaļ uz mājām, no 1.septembra tiks veiktas izmaiņas AS Talsu autotransports apkalpotajā maršrutā Nr.6413 Talsi–Roja, atklājot jaunus reisus līdz Kolkai, un Nr.6408 Talsi–Roja–Upesgrīvas–Talsi, atklājot jaunus reisus un pielāgojot esošos reisus skolēnu vajadzībām. Aicinām sekot līdzi maršrutu tīkla izmaiņām interneta vietnē www.1188.lv [1] vai jautājumu gadījumā sazināties ar AS Talsu autotransports, zvanot pa tālruni 27843229.
“Mēs esam gandarīti par veiksmīgo sadarbību, kas izveidojās ar Rojas novadu. Pašvaldība aprēķināja izmaksas, saprotot, ka, skolēnu pārvadājumus uzticot regulārajam pārvadātājam, ieguvējs būs gan novads, gan arī valsts. Šis ir pozitīvs piemērs tam, kā var veidot savstarpēji saskaņotu maršrutu tīklu, integrējot skolēnu pārvadājumus reģionālajā maršrutu tīklā. Vairākkārt esam norādījuši, ka reģionālais tīkls tiek veidots pasažieru vajadzībām un ka izmaiņas tajā iespējams veikt ļoti operatīvi, pielāgojot maršrutus un reisus gan skolēnu, gan arī citu pasažieru vajadzībām,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
2016.gadā kopumā veiktas izmaiņas 35 maršrutos, pieskaņojot reisu izpildes laikus mācību iestādēm. Savukārt 2015.gadā tās tika veiktas 45 esošajos maršrutos, kā arī izveidoti septiņi jauni maršruti, kas pielāgoti skolēnu vajadzībām. Šobrīd reģionālajā maršrutu tīklā ir ap 240 maršrutu, kuru reisi paredzēti skolēnu nogādāšanai mācību iestādē un atpakaļ mājās.
2015.gada otrajā pusē Autotransporta direkcija sadarbībā ar plānošanas reģioniem vērsās pie pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai vērtētu, cik lielā mērā tie pārklājas ar reģionālo pasažieru pārvadātāju maršrutiem. Kopumā Rīgas, Kurzemes, Vidzemes, Zemgales un Latgales plānošanas reģionā tika izveidoti 964 skolēnu maršruti ar 1519 reisiem. Skolēnu pārvadājumi tika nodrošināti ar 471 transportlīdzekli, un vienā mācību gadā tie nobrauca aptuveni 8,5 miljonus kilometru.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.